zondag 21 april 2013

Zwarte Mannen Lied

Kees van Kooten vond het al vreemd. Waarom laat Rutte op de avond van de verkiezingen Gorden zingen op de overwinning. Rutte houdt waarschijnlijk meer van Gordon dan het omgekeerde.Rutte, een man die in z'n vrije tijd piano speelt en wel eens een boek van Thomas Mann heeft gelezen. Gordon! Dan klopt er iets niet. Op 30 april moet het volk verheven worden en willen we geen Wilhelmus gezongen door iemand als RenĂ© Froger. Gezien het niveau van het koningslied zijn de zwarte mannen bang dat verheven worden er niet in gaat zitten. Koning middelmaat gaat regeren.

Zwarte man Sandman heeft door het lied inspiratie opgedaan. Goed beschouwd heeft de Veenkolonien ook een troonswisseling achter de rug. Van De Langeleegte naar de Eeuwige Leegte. Sandman heeft een parodie op het Koningslied geschreven. In een half uur tijd. Hij had ook geen zin er meer tijd aan te besteden. Het is zo ongeveer het slechtste wat hij ooit heeft geschreven, maar dan is hij nog in het voordeel ten opzichte van die vijftig tekstschrijvers waaronder Daphne, John, Guus en Alain, want hij deed het in z'n eentje. Hij wist dat wat hij ook schreef, het niet slechter kon zijn dan wat zij hadden gemaakt. Alleen zijn we geboren en gaan we ook weer dood.


Het Zwarte Mannen lied

Daar lig je dan
Je laat de bagger over je heenkomen
Daar komt het dan
De dag waarvan je wist: fluitjepoep tralala
Daar ben je mooi klaar mee
Want je hebt niks te willen

Daar lig je dan
Een mens krijgt wat voor de kiezen
Je helemaal uit genavveld
Nou, daar komt het dan
Als je dat had geweten
Elke stap een stap dichter bij de hel
Niemand loopt met je mee

Wat nou regen en wind?
Nee, je blijft hier niet naast mij staan.
Ik bescherm helemaal niemand
Het is ieder voor zich
En God, mocht ie bestaan, voor ons allen
Met die stormen, zoek het lekker uit,
Regen doet het hier toch altijd

Wat een strij… eh, tijd,mensen
We staan hier naast elkaar te braken
Zo’n dag, op van de zenuwen
Alweer in de storm en de regen
Zoals gezegd, ieder voor zich
Ik laat een wind, een keihard geluid
Ja, ik ben Calimero, de lul
Nooit geen daden, zo groot
We gaan weer onderuit
Mijn kind die lacht mij uit
Mijn pa en mijn ma nog meer
Fuck die eeuwige wind en regen
Niemand zal achter je staan
Weer een kogel draagt mijn naam
Die komt er ook, best wel snel
Een dijk van een blow in mijn handen
Ja, wat moet je, met dit weer

Kan me niet schelen wat jedroomt
Aan welke balk je je verhangt
Ik zal niet rusten tot er haar op groeit
En als je ooit je eend verliest
Zal ik kwaken in de nacht
Ik trap wat bejaarden in elkaar

Ik heb jeuk als van een kameel
Tot een kauw zijn nootje breekt
Kijk toch eens man, hoe je beeft

De V van Veendam
Middelvinger in je reet, spoorhekken, spoorhekken
De V van Veendam is de V van vuck
Ja, slaat nergens op, maar ja
De V van voorbij, voorbij, voorbij
We houden het niet droog, zuipen ons klem
De V van vaarwel forever, nok af
Laat God er in Godsnaam buiten
De V van Veendam
De V van verneukt, in ons hol genaaid
Miljoenen euro’s er doorgedraaid
De V van af en toe een keer winnen
Wij staan buiten, de rest is binnen
De V van Vok, wat moeten we nou?
Ik trem je helemaal in elkaar
En dus zwijgen we vandaag want

Zo zat ben ik van wind en regen
Ik blijf echt niet naast je staan
Want ik heb meer te doen vandaag
Ben trouwens ook best wel moe
Aan me reet wat betreft die storm
Nou, daar hoor ik weer een deur

Hoef niet weten wat je droomt
Ben ik echt wel klaar mee
Ik pak mijn duster het wordt laat
Mocht je ooit verdwalen
Bel niet, ben niet thuis
Nooit geweest, vrienden bestaan niet

En rot lekker op met die leeuw
Knoop in je oren: het was niks
Het is niks en het wordt niks

Geen opmerkingen:

Een reactie posten