zondag 2 december 2012

‘Ik ben boos’


Over netwerken gesproken. Na een bewogen week voor de SC rinkelt zwarte man Sandman's telefoon. Hieronder de letterlijke transcriptie van het gesprek.



‘Met Herma…’
‘Ja, met Doutzen Kroes. Ik ben boos.’
‘Dag Dou…’
‘Waarom heb je niet gebeld?’
‘Eh, ik begrij…’
‘Er is een processie geweest, hoor ik, de 23ste! Voor de wedstrijd tegen Excelsior! Je zou bellen als we iets voor SC Veendam konden doen en nu hoor ik dat jullie een Grote Mars hebben gehouden.’
‘Klopt, maar…’
‘De laatste keer dat ik je belde zei ik dat we met de meiden iets wilden doen. Met de Kims, Feenstra en Kardashian, Heidi, Ana Beatriz, Kate, Beyoncé. Iets in Parkzicht of zo en nu is er iets in Parkzicht en dan bel je niet!’
‘Eh, nou…’
‘Zo’n processie was net iets voor ons. Heb je laatst de foto’s gezien van de Victoria Secret Fashion Show laatst?’
‘Ja, snel ev…’
‘Dat was echt geweldig! Ik was zo trots op ons. Echt keihard gewerkt met zijn allen en dan zo’n finale. Dat was zó top!’
‘Het zag er best goe…’
‘Voor ons maakt het niet uit hoor, of je in Honolulu op de catwalk loopt of op het Museumplein in Veendam, daar was het toch?’
‘t Is hier wat kouder denk ik, maar ja, het begon bij Parkzi…’
‘Dat bedoel ik. Je zou echt bellen. Dat had je beloofd!’
‘Ik da…’
‘Hérman. Valt me tegen. Jij was toch van De zwarte mannen, jullie hebben de publiciteit aan je kont hangen zeggen jullie. Een netwerk van hier tot gunder. Maar dan moet je wel bellen. Waren jullie er zelf trouwens?’
‘Een paar van o…’
‘Jij ook?’
‘Nou…’
‘Niet?’
‘Nee, ik ha…’
‘Nu ja, je hebt het ook druk, dat weet ik. Ik loop ook een beetje hard van stapel. Maar ik zat laatst te klessebessen met Adriana en Candice, ik geloof in Coco de Ville, even zo’n avond van vrouwen onder elkaar, je weet wel en die spraken mij aan op die processie en toen wist ik van niks en dat vond ik zó jammer. Ik bedoel, ik wil graag iets doen. Hetzelfde zeg ik tegen Praat mar frysk. Sunnery had plaatjes kunnen draaien, die vindt zoiets ook altijd wel leuk.’
‘Tja, het komt ook een be…’
‘Hebben ze trouwens gewonnen toen?’
‘Ja. Maar Doutzen?’
‘Ja, lieverd…’
‘Volgens mij komt er nog een processie.’
‘Oh ja! Wauwie! Wanneer dan?’
‘Ik meen de 14e. December. Dat weet ik niet zeker. Kan ook de 21e wezen. Moet ik even Dick Heuvelman mailen.’
‘Wil je dat doen? Oh, dat zou ik te gek vinden. Ik ga Candice, Beyoncé en Adriana meteen bellen. Dat ze die dag vrij houden. Kun je in Parkzicht logeren?’
‘Volgens mij we…’
‘Ok. Hé, ik moet hangen. Sunnery komt net thuis. Die doet vandaag boodschappen, maar daar klopt nooit iets van, pindakaas met nootjes in plaats van Duo Penotti, dus dat moet ik altijd direct ruilen. Hoor ik van je?’
‘Als ik het niet verge…’
‘Hérman!’
‘Ok, ok. Ik zal het noteren.’
‘Ok. Kusje. Je weet dat je een speciaal plekje in mijn hart hebt, hé?’
‘Weet ik.’
‘Ik zeg dat niet zomaar, want Kim Kardashian, die zag een foto op de blog, ik geloof waar jullie metworst zaten te eten en die was helemaal wild van jou. Toen heb ik gezegd dat je mijn vriend was, want toen, die zomer, dat gaat nooit weg, maar ik zie dat Sunnery een pak bastognekoeken wil openma… HÉ SUNNERY GODVERDOMME WAT DOE JE? NIET OPENMAKEN! DAT MOET NOG TERUG! Wat is het ook een klotenklapper… eh sorry… …je hoort het, ‘t is hier weer een gekkenhuis. Ik ga hangen. Kuskuskuskus.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten