maandag 26 maart 2012

Pretpark & film

Afgelopen weekend in het Handelsblad een artikel over de eventuele komst van Legoland naar Nederland. Lees het schrijven van zwarte man Bert en éen plus éen is Veenkolonies.


Mannen,

Beroepshalve heb ik deze week, net als Bill, weer veel in de Veenkolonies vertoefd. Bijvoorbeeld afgelopen donderdag toen in het onvolprezen Veendammer theater Van Beresteyn de prijsuitreiking van de E.O Wijers-prijs plaatsvond.

(Ik ben zo snel afgeleid tegenwoordig. Alleen al dit korte stukje tekst roept twee vragen bij mij op: wie is van Beresteyn en van E.O. Wijers zou ik ook wel eens willen weten wat hij gepresteerd heeft om een prijs op zijn naam te krijgen)

Die prijs werd uitgereikt aan degene die het beste plan voor de toekomst van de Veenkolonies had.

Deze plannen werden op grote borden gepresenteerd. Aangezien ik ingehuurd was om het entertainment te verzorgen had ik geen tijd om alles uitgebreid te bestuderen zodat ik geen idee heb wat ze de komende jaren gaan doen om onze geliefde streek nog verder naar de kloten te helpen maar wel heb ik snel en vruchteloos gezocht naar een rol voor onze geliefde SC.

Niks! Nergens in de ambtelijke brei werd onze club genoemd zodat we moeten vrezen dat over enkele decennia deze streek bezaaid is met pretparken, wildwaterkanovoorzieningen, windmolens, kerncentrales en golfbanen maar dat er in de verste verte geen fatsoenlijke professionele voetbalclub is te bekennen.

Doe met deze inside-informatie wat je wilt. Ik denk, ik waarschuw maar even.

Helaas kan ik ook maandag weer niet van de partij zijn. De jonge Rotterdamse regisseuse Ari D. heeft mij nodig. D. is de dochter van de Nachtburgemeester van Rotjeknor en is bezig met het opnemen van haar eerste speelfilm.



Aangezien ook in de filmwereld het bezuiningsvirus van de regering heftig heeft toegeslagen was D. genoodzaakt ernstig op haar acteurs- en figurantenbudget te korten en doet zij een beroep op haar uitgebreide vrienden- en kennissenkring om gratis op te komen draven.

Ondergetekende speelt een employee van de RET op de jaarlijkse personeelsavond. Aangezien ik ooit wel eens bij de Mileudienst werkzaam geweest ben en mijn rol niet veel meer om hakken heeft dan een beetje bierdrinken en luisteren naar de New Cool Collective denk ik dat dat wel gaat lukken.

Kan die Eerste Divisie niet op dinsdag spelen? Dan ben ik meestal vrij...

tjeu, Bert Hadders

Geen opmerkingen:

Een reactie posten